Techniki - czyli właściwie podstawa "mechaniki" forum. Czym one są? Do czego służą? Jak je nabyć? A i chyba najważniejsze - za co? Pewnie jeszcze wiele innych pytań można wypisać, jednak w ramach wprowadzenia zatrzymajmy się na tylu. Więc...
Czym dokładniej są techniki?
Otóż ich mianem możemy opisać wszelakie złożone akcje ofensywne. Co się dokładniej za tym kryje? Wszelakie ofensywne i defensywne działania poczynając od prostych cięć, pchnięć, czy uderzeń, a kończąc na skomplikowanych, złożonych akcjach. Jak można się domyślać - techniki mogą zarówno tyczyć się manipulacji płomieniem, czy też odnosić się do stylu walki, jakim postać się posługuje, a nawet stanowić spójną całość obu! W końcu kto na przykład zabroni nałożyć specjalny efekt na przeciwnika poprzez cięcie mieczem, czy zwykłe uderzenie? Kto zabroni wzmocnić własne ciosy, albo je przyspieszyć? No... raczej nikt, acz oczywiście wszystko w miarę pewnego rozsądku.
Rangi technik
To właśnie one decydują o swego rodzaju rozsądku, jak i sprawiają, iż ktoś nagle nie zaczyna latać z śmiertelnymi technikami na sam start. Jak mniej więcej wyglądają? Otóż:
E - kategoria raczej słabych technik, które nie posiadają wielkiej mocy, czy siły sprawczej. Nie zadają praktycznie ran, bądź skutkują niegroźnymi, nijak wpływającymi na walkę powikłaniami. Wszelakie buffy, jak i debuffy mają nieznaczny wpływ na człowieka i zwykle nie dają wielkiego power up'a.
D - te z kolei posiadają już nieco większą siłę, jednak... Nadal raczej ograniczają się do niewielkich ran, acz większych niż w przypadku rangi E.
C - w tym przypadku zaczynają się już pojawiać poważniejsze techniki, a dokładniej rzecz ujmując - takie, które są w stanie zadać poważniejsze rany, jak chociażby złamania.
B - zdecydowanie wyższa kategoria, bo jak ranga C może doprowadzić do pęknięć i złamań, tak te mogą ich nawet pozbawić w prosty sposób. Zwykle wymagają jakiegoś skomplikowanego manewru, bądź sprytnego połączenia umiejętności.
A - przyjęcie takiej techniki na siebie przeważnie kończy się śmiercią. Tej rangi techniki z pewnością zostawiają ślady na przeciwniku.
Mimo wszystko, nadal pozostaje kwestia... Skąd wziąć nowe techniki? Ile ich można na start? Oczywistą odpowiedzią na wszystkie te pytania są właściwie - PD.
Ceny technik i punkty doświadczenia
Właśnie tak! PD, czyli innymi słowami punkty doświadczenia. Wiadomo, że postać wykonuje zlecenia, poznaje świat, walczy. To wszystko wpływa na doświadczenie, jakie nabyła postać, a co za tym idzie... Na możliwość rozwoju, czy chociażby zakupu technik!
Techniki E - 5PD
Techniki D - 10PD
Techniki C - 20PD
Techniki B - 40PD
Techniki A - 100PD