I BUDOWA CIAŁA:
1. Ercole - Dźwiganie ciężarów to wcale nie taki wielki problem! Podnieść samochód? Rzucić stołem? I to wszystko tylko jedną ręką! W końcu co to nic dla takiego Strongman'a!
Lvl 1 - Siły z pewnością ci nie brak, a te bardziej wymagające ruchy nie stanowią dla ciebie problemu. Twój udźwig zwiększa się o jakieś 30 kilo.
Lvl 2 - Mniejszy głaz? Samochód? To chyba tylko rozgrzewka. Może nie udźwigniesz wszystkiego, jednak masz w sobie sporo krzepy.
Lvl 3 - Rzut samochodem? Pchnięcie tirem? To dopiero dyscypliny sportowe, którymi powinieneś się zająć. Dla urozmaicenia jeszcze zamiast oszczepu wziąć parę znaków drogowych. Nawet problemy z grawitacja stają się dla ciebie mniej uciążliwe.
2. Pugno - Może i jakimś fachowym bokserem nie jesteś, jednak spotkanie się obcego ciała z twoją pięścią nie skończy się najlepiej. Ba! Ciosem możesz nawet połamać parę kości.
Lvl 1 - Zdecydowanie twoje ciosy przyprawiają przeciwników o parę nowych nabytków w formie siniaków, czy nieprzyjemnego bólu!
Lvl 2 - Kto mówił, że gołą pięścią deski nie przełamiesz? Nieważne, bo teraz już wiesz, że się mylił!
Lvl 3 - Chodzący potwór? Twoje ciosy to coś niewyobrażalnego, a kontakt fizyczny z nimi może skończyć się paroma złamaniami, czy poważniejszymi ranami!
3. Salute - Szlachetne zdrowie, nikt się nie dowie, jako smakujesz, aż się zepsujesz... Niby tak, jednak tobie to grozi o wiele mniej, gdyż jesteś bardziej odporny na choroby, czy różnego rodzaju strucia!
Lvl 1 - Zwykłe przeziębienia, czy pospolite choroby raczej cię nie tykają ot tak. Kaszelek i katarek bo nie włożyłeś szalika i czapki? To raczej nie tyczy się ciebie.
Lvl 2 - To już nie tylko pospolite przeziębienia, a także jakieś zatrucia pokarmowe! Niemalże cię nie tykają!
Lvl 3 - Z mokrą głową na dwór? Nieładnie tak, ale w sumie co cię to? I tak się nie rozchorujesz, a do tego większość komplikacji zdrowotnych działa na ciebie w znacznie mniejszym stopniu.
4. Piano - Skradanie? Cichy chód? Jesteś niczym cień! Po prostu bezszelestny! Zdecydowanie poruszasz się ciszej niż inni.
Lvl 1 - Ciszej... To określenie odpowiada temu, jak ty się skradasz, jednak ktoś z dobrym słuchem i tak to wychwyci.
Lvl 2 - Tylko wyczulony słuch cię wychwyci! Ba! Teraz nawet to ma jakieś ogarnięte tempo!
Lvl 3 - Poskakać sobie po lesie, wśród gałązek i innych elementów? Ty to zrobisz tak, że nikt cię nie usłyszy, chyba że ma oczy dookoła głowy.
5. Forma - Przebiec cały maraton? Ty dałbyś radę! Z taką kondycją to możesz podjąć się zadań, które wydają się być dla zwykłych ludzi nierealne.
Lvl 1 - Męczysz się wolniej, a co za tym idzie - działasz dłużej!
Lvl 2 - Zmęczenie? Inni słabną, a ty jeszcze dasz radę pociągnąć. Może to nie wiele, jednak w porównaniu do reszty, całkiem sporo!
Lvl 3 - Padłeś, powstań, Powercoś? Nie. To zdecydowanie nie dla ciebie! Męczysz się chyba z dwa razy wolniej niż wszyscy, a i nawet rany nie wpływają aż tak bardzo na twoją kondycje!
6. Podista - Bieganie to chyba twoja pasja, a przynajmniej ty to potrafisz. Na pierwszy rzut oka widać, iż jesteś szybszy niż jakiś tam Kowalski.
Lvl 1 - Pasja? Zamiłowanie? Nie... Ty po prostu jesteś szybszy od przeciętnego człowieka.
Lvl 2 - Dogonić ciebie? Śmieszne! Normalna osóbka nie da rady nawet jeśli wypluje sobie płuca! No przynajmniej nie na nogach...
Lvl 3 - Ludzie? Ludzie to o wiele za słabo! Śmiało mógłbyś się ścigać z jakimś gepardem, czy Strusiem Pędziwiatrem! Twoje zdolności zdecydowanie przekraczają wszelkie normy. Acz... zakręty to raczej twój wróg, ot co!
7. Incrollabile - Człowiek z kamienia? No może nie do końca, ale z pewnością twoja wytrzymałość wykracza poza przyjęte normy. Ot zniesiesz, czy przetrzymasz więcej obrażeń od reszty!
Lvl 1 - Uszkodzenia? Te stają się mniejszym problemem niż w rzeczywistości! Ot nieznacznie zmniejsza obrażenia otrzymywane z wszelkiego rodzaju obuchów.
Lvl 2 - Jakby na to nie spojrzeć, to twoja odporność jest na wyższym poziomie! Wyraźnie widać, że radzisz sobie bardzo dobrze z obuchami, a i inne bronie to wcale nie taki wielki kłopot!
Lvl 3 - Rany? Co to takiego? Twoja skóra jest niczym kamienna zbroja, a obuchy znaczą tyle, co nic! Spokojnie przyjmiesz na klatę większość ciosów, a i rany wywoływane innymi typami broni są zdecydowanie słabsze.
8. Equilibrio - Bo najważniejsza jest równowaga. Jakby nie spojrzeć, potrafisz kontrolować w pewnym stopniu swój organizm, a więc i wiesz co robisz ze swoim ciałem!
Lvl 1 - równowaga przede wszystkim, a ty z pewnością znasz swoje ciało i jego możliwości.
Lvl 2 - Inna liga? Możliwe, bo wiesz na ile możesz sobie pozwolić. Za wysoko by skoczyć? A może za daleko jak na twoje możliwości?
Lvl 3 - Twoje ciało twoją świątynią? Z pewnością, a w dodatku to ty je nadzorujesz, a nie ktoś inny! Techniki wpływające na twoje ciało rangi E raczej nie odnoszą efektów.
9. Punto - A może raczej zmiennocieplny? Po prostu łatwiej dostosowujesz się do warunków termicznych, jakie ci towarzyszą! Czy to mrozy Syberii, czy też upalna Sahara - kto da radę jak nie ty?
Lvl 1 - Zdecydowanie bliżej ci do zmiennocieplnych niż takich ludzi. Może to niewiele, ale zwykle różnicy ci nie robi czy jest z 5 stopni więcej, czy mniej.
Lvl 2 - Ignorujesz na tyle temperatury, że w sumie wisi ci to, czy akurat zrobiło się cieplej, czy ochłodziło się i to znacznie. Stopień tolerancji termicznej zwiększony do +/- 15.
Lvl 3 - Właściwie dostosujesz się do każdego warunku i ciężko znaleźć tobie jakieś niesprzyjające temperatury, jednak musisz się liczyć z tym, iż będzie to pewnie miało jakieś konsekwencje na twoim organizmie.
10. Volonta - Uparty jak osioł? Bardzo możliwe, bo jakby nie patrzeć to wszelakie utrudnienia, stuny, czy debuffy odnoszą mniejszy skutek.
Lvl 1 - Upór? Towarzyszy ci nie od dziś, a i przekonanie cię do czegoś, to nie lada wyzwanie.
Lvl 2 - Wyższa liga, bo już na tyle potrafisz się zawziąć, że wszelakie debuffy działają na ciebie w nieco mniejszym stopniu.
Lvl 3 - Długość paraliży, debuffów i innych utrudnień zostaje skrócona o cały post, a na dodatek często zdaje się mniej uciążliwa i ma mniej konsekwencji po wszystkim.
11. Cura - To zdecydowanie coś, co dotyczy twojej osoby! O wiele lepiej idzie ci kurowanie się i powrót do zdrowia niż wszystkim innym!
Lvl 1 - Szybciej goją się rany? Ba! Nawet w szpitalu to zauważą, a pobyt w takowym jest o 1 dzień krótszy.
Lvl 2 - Znacznie szybciej? Good for you~! Może to nie cuda, ale przynajmniej dzięki temu nie potrzeba ci przerwy między zleceniami!
Lvl 3 - Gojenie się ran? W sumie co to takiego te rany? Drobniejsze zranienia, zadrapania, czy skaleczenia goją się właściwie same w trakcie zadania. Może nie od razu, ale parę chwil i o nich zapominasz!
12. Velocita - Po co siła, skoro można nadrobić to ilością ciosów? Grad uderzeń dobra rzecz, bo przecież jak się przed takim obronić?!
Lvl 1 - Po prostu - twoje ciosy są nieznacznie szybsze.
Lvl 2 - Prędkość to twoja zaleta, a twoje ciosy już w sporym stopniu wykraczają poza normy.
Lvl 3 - Oszołamiające? Fascynujące? Twoje ataki są niczym seria z karabinu! Może nie dosłownie, jednak ciężko nawet zaobserwować ten grad ciosów, który mimo wszystko traci nieznacznie na sile.
13. Abile - Zwinny, skoczny, a do tego jeszcze zna się na unikach. Czego chcieć więcej? Nawet dałbyś chyba radę złapać przedmiot w locie!
Lvl 1 - Zwinność? Twoja wykracza poza normę. Może niewiele, ale to zawsze coś!
Lvl 2 - Nie dość, że zwinne, to jeszcze jakieś wygibasy, czy skoki to dla ciebie banał! Większość ci wyjdzie, a zręczność - wyższa niż u przeciętniaka.
Lvl 3 - Unik? Salto z obrotem, popijając kawkę? Co to dla ciebie! Nawet pewnie złapałbyś strzałę w locie, acz - to raczej już bez gwarancji.
II ROZWÓJ INTELEKTUALNY:
1. Veleno - Trucizny, jady, czy inne toksyny... Co to dla ciebie? Ty się na tym znasz i z pewnością odróżnisz jedne od drugich, a i nawet może sam jakoś wytworzysz!
Lvl 1 - Znasz się na truciznach i potrafisz je spokojnie rozróżnić, czy zasugerować prawdopodobne antidotum.
Lvl 2 - To już nie tylko wiedza, ale także i umiejętność. Śmiało można powiedzieć, iż potrafisz wytworzyć prostsze specyfiki. Zarówno te szkodzące, jak i leczące ich właściwości.
Lvl 3 - Trucizny raczej nie mają przed tobą sekretów i nawet jeśli ciągle ogranicza się do niezbyt skomplikowanych, są one skuteczniejsze i osiągają lepsze efekty.
2. Condurre - Bo siła nie zawsze jest najważniejsza. W końcu umiejętne posługiwanie się słowami nieraz potrafi przynieść spore korzyści, zwłaszcza, jeśli chodzi o umiejętne negocjacje!
Lvl 1 - Nieznacznie wpływasz na zdanie rozmówcy. Zniżka 3% w sklepach.
Lvl 2 - Tak długo, jak pozostajesz w sferze logicznych argumentów, potrafisz wpływać na rozmówcę. Zniżki w sklepie w wysokości 6%.
Lvl 3 - Zniżki w sklepie w wysokości 10%. Ponadto trudniej poznać, iż blefujesz, jednak nadal nie jesteś zaprawionym w boju kłamcą.
3. Chimica - Mendelejew? Kto to taki w porównaniu z tobą? Nie dość, że pewnie tablicę okresową pierwiastków masz w małym paluszku, to jeszcze znasz się na innych substancjach i jej składzie!
Lvl 1 - Dasz radę rozpoznać podstawowe substancje.
Lvl 2 - Znasz się na minerałach i mniej skomplikowanych związkach.
Lvl 3 - Znasz się chyba na każdej substancji chemicznej. Dasz radę stwierdzić, czy ktoś jest pod wpływem leków, bądź trucizn.
4. Biologia - Jak to jest zrobione? W dzisiejszym odcinku - człowiek. Anatomia, fizjologia, a i pewnie jeszcze parę innych mądrych słówek związanych z funkcjonowaniem ludzi. To zdecydowanie twój konik!
Lvl 1 - Orientujesz się mniej więcej w budowie człowieka - zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej.
Lvl 2 - Budowa człowieka raczej nie ma przed tobą tajemnic, a i nawet orientujesz się w kwestiach poszczególnych zwierząt, co nieco.
Lvl 3 - Biolog pełną gębą? Nie dość, że wiedza na temat organizmów i funkcjonowania ich jest na wysokim poziomie, to dość łatwo możesz poznać przyczynę zgonu po zwykłych oględzinach.
5. Enigma - Nie. Ty ich nie tworzysz, ale... Potrafisz je rozwiązać nim te w ogóle powstaną! Łatwiej przychodzi ci łączenie faktów, a i dostrzegasz ich znacznie więcej w porównaniu z resztą.
Lvl 1 - Znajdujesz więcej logicznych faktów.
Lvl 2 - Potrafisz dostrzec większą liczbę podpowiedzi w otoczeniu, dzięki czemu zagadki stają się dla ciebie łatwiejsze.
Lvl 3 - Rozwiązywanie czegoś to dla ciebie prościzna. Często nawet mimochodem ślad i wskazówki trafiają w twoje ręce.
6. Pianificare - Właśnie tak! Jeśli ktoś jest w stanie ocenić sytuacje i sformułować w miarę logiczny plan, to tą osobą jesteś pewnie ty. Nikt inny! Droga ucieczki, a może jakaś zasadzka? Co to dla ciebie!
Lvl 1 - Tworzenie planów? To właściwie nic trudnego, nie?! Chociaż te nie zawsze muszą mieć pokrycie.
Lvl 2 - Ty już nie tylko tworzysz, ty nawet zdajesz się przewidywać. Po prostu łatwiej tobie zaplanować, co może się przydać, a co jest zupełnie zbędne.
Lvl 3 - Twoje założenia przeważnie się sprawdzają, a zdolności obserwacji są na tyle dobre, iż jesteś nawet w stanie spróbować przewidzieć kolejny ruch oponenta.
7. Architettura - Architektura to coś wspaniałego? Rysowanie planów, albo ich odczytywanie... To dla ciebie łatwizna!
Lvl 1 - Potrafisz odczytywać plany zarówno budynków, jak i miast.
Lvl 2 - Znasz się na względnym rozmieszczeniu pomieszczeń w budynku i intuicyjnie możesz wiedzieć, gdzie, co się znajduje. Nie zawsze to jednak prawda.
Lvl 3 - To już nieco wyższy level, bo potrafisz z łatwością ocenić, co stanowi swego rodzaju fundament budynku, bądź ścianę nośną i... jak ją uszkodzić? Ogółem wiesz najlepiej, jakie miejsca chronić, bądź atakować by obronić/uszkodzić efektywnie budynek.
8. Cucina - Znasz przepisy? To już coś! Może ciut gorzej z ich wykonaniem, jednak na pewno masz łeb, jeśli chodzi o zapamiętywanie składników, czy ich odróżnianie.
Lvl 1 - Podstawowe potrawy? Raczej dasz radę je wykonać, a przynajmniej wiesz, jak do tego się zabrać.
Lvl 2 - Bardziej złożone dania? Uroczyste uczty? Zdecydowanie można określić cię chodzącą książką kucharską.
Lvl 3 - Przepisy to nie problem! Zresztą składniki używane do ich wykonania... Wiesz właściwie wszystko o gotowaniu i ciężko twoją wiedzę podważyć.
9. Lingua - Sztuka pięknej mowy? Ba! Ty potrafisz przemawiać do tłumu. Taki o wiele łatwiej cię posłucha, a i może uzna cię za swojego przywódcę! W końcu wiesz najlepiej jak wydawać polecenia...
Lvl 1 - Nieznacznie wpływasz na opinię ogółu.
Lvl 2 - Potrafisz wpłynąć na lud, póki pozostajesz w sferze logicznych argumentów.
Lvl 3 - Szef rebelii? Przewodniczący protestu? Jeśli tylko byś chciał, zdecydowanie nim zostaniesz, bo tłum podąży nawet za twoimi drobniejszymi przekłamaniami.
10. Padronaza - Bo najważniejsze jest trzeźwe myślenie w trudnych sytuacjach. Śmierć u drzwi? Krew dookoła? A może jakiś jazgot za oknem? To dla ciebie żadna przeszkoda, bo przecież ty i tak dasz radę się skoncentrować na najważniejszym.
Lvl 1 - Brutalne, czy drastyczne scenerie robią na tobie nieco słabsze wrażenie.
Lvl 2 - Odcięte głowy? Krew na ścianie? Twoja reakcja na to jest zdecydowanie słabsza jak u większości.
Lvl 3 - Trzeźwy umysł? Ty potrafisz zachować go praktycznie zawsze i wszędzie. Nieważne coby się nie działo, ciebie i tak to raczej nie ruszy.
11. Truffa - Kłamstwo to chleb powszedni? No przynajmniej jeśli chodzi o twój umysł. W końcu o wiele łatwiej przychodzi kłamanie, jeśli samemu potrafi się uwierzyć w swoją wersje rzeczywistości, prawda?
Lvl 1 - Drobne kłamstewka raczej nie stanowią dla ciebie problemu.
Lvl 2 - Twoje kłamstwa zyskują na sile tak długo, jak tworzą logiczną całość.
Lvl 3 - Chyba tylko zawodowiec lub inny kłamca wychwyci twoje oszustwo. W końcu nie ma czegoś takiego jak fałsz! Po prostu twoja prawda jest nieco inna niż ta ogólna.
12. Macchina - Skomplikowane mechanizmy? Działanie pojazdów? To dla ciebie nie pierwszyzna. Nie jeden silnik widziałeś, nie jedną machinerię składałeś! Zdecydowanie jesteś obeznany w tego typu konstruktach.
Lvl 1 - Spokojnie poznasz poszczególne maszyny, jeśli już je kiedyś widziałeś.
Lvl 2 - Możesz domyślać się działania większości maszyn, a na dodatek rozpoznasz większe części składowe.
Lvl 3 - Jak to jest zrobione? Ty śmiało dasz rade to określić. Gdzie środek ciężkości? Gdzie główny napęd? Jakie części należy usunąć by popsuć, a może co dodać, aby było stabilne? Ty to wiesz!
13. Fisica - To z pewnością twoje życie! Od kołyski słuchałeś o różnych siłach, które działały w twoim otoczeniu, a teraz... Teraz wiesz praktycznie wszystko, jeśli chodzi o ten nieprosty przedmiot!
Lvl 1 - Taki skomplikowany przedmiot, a ty jego podstawy masz w małym paluszku. No kto by pomyślał?
Lvl 2 - Niby nic takiego, ale zdecydowanie jesteś specjalistą w fizyce, a przynajmniej jej teorii. Nawet pewnie zdałbyś rozszerzonko na 100% z placem w... tak.
Lvl 3 - Skomplikowane przekształcenia? Zawiłe problemy? To wszystko dla ciebie dosłownie kwestia kilku chwil. Nie dość, że poradzisz sobie z pospolitymi problemami, to śmiało możesz borykać się z problemami godnymi prawdziwych naukowców.
14. Haker - Komputery? Systemy operacyjne? Co to dla takiego kogoś, jak ty?! W końcu wszystko to masz w małym paluszku, a jeszcze pewnie trochę miejsca tam zostało!
Lvl 1 - Posiadasz nieco większą wiedzę o technologii, niż przeciętna osoba.
Lvl 2 - Współczesna technologia nie ma dla ciebie tajemnic. Jesteś niemalże na bieżąco z aktualnymi nowościami na tym rynku.
Lvl 3 - Znasz się na tyle, że włamanie się do jakiegoś prostszego systemu to właściwie nie problem dla ciebie. Te trudniejsze raczej zajmą ci trochę czasu, jednak w końcu też ulegną.
III UMIEJĘTNOŚCI BOJOWE:
1. Corpo - Skomplikowane sztuki walki? Nie... Zdecydowanie nie. Lepiej polegać na własnych siłach i własnym ciele, aniżeli na jakiejś broni! Chwyty, uderzenia, kopnięcia, czy dźwignie! To dla takiej persony nic specjalnego!
Lvl 1 - Walka wręcz nieznacznie lepsza niż u przeciętnej osoby.
Lvl 2 - Przeciętniak raczej nie da rady cię pokonać. Potrafisz sporo zadziwiających rzeczy.
Lvl 3 - Bezbłędna walka? Możliwe. Co tu dużo mówić, skoro twoje zdolności są nadzwyczajne?!
2. Spada - Sztylet, czy miecz... W sumie to bez różnicy! Ważne, żeby cięło. Pchnięcia, cięcia, czy inne manewry z tego typu bronią... One z pewnością nie są przypadkowe!
Lvl 1 - Wiesz co robisz, a i twoje wymachy nie należą do przypadkowych posunięć.
Lvl 2 - Wytrawny szermierz. Z pewnością to ty. Znasz się na różnych pchnięciach, cięciach, czy wymachach.
Lvl 3 - W tej dziedzinie nie masz sobie chyba równych. Co więcej wymachy mieczem idą zwykle po twojej myśli.
3. Martello - Czy to młotek, albo topór. Może nawet maczuga! To właściwie bez znaczenia, bo posługiwanie się tego typu bronią to raczej nie problem dla ciebie.
Lvl 1 - Ponadprzeciętna walka obuchami.
Lvl 2 - O wiele łatwiej idzie ci walka obuchem niż zwykłym ludziom, a dzięki temu wolniej się tym męczysz!
Lvl 3 - Mistrz obuchów?! Nie masz sobie równych! To dla ciebie jak chleb powszedni, czy oddychanie.
4. Lancia - Guan dao, kosa, włócznia? Jakby nie patrzeć, mógłbyś używać tego codziennie! Śmiało można powiedzieć, że specjalizujesz się w tym i raczej nie stanowi to zbytniego problemu dla ciebie.
Lvl 1 - Umiesz walczyć bronią drzewcową, a to już coś.
Lvl 2 - Z bronią drzewcową za pan brat? Możliwe, bo proste sztuczki, czy manewry z nią związane nie są dla ciebie żadnym problemem.
Lvl 3 - Król królów, mistrz mistrzów! Póki broń ma drzewiec, to nie ma przed tobą żadnych tajemnic!
5. Gettare - Shuriken, kunai, a może senbon? Nieważne właściwie co, bo może to być nawet i kamyk! Potrafisz posługiwać się praktycznie wszystkim, co tylko nadaje się do miotnięcia.
Lvl 1 - Miotanie? Rzucenie? Ty to potrafisz i to jak nieliczni!
Lvl 2 - Co tam byle rzut? Liczy się zdolność trafienia, a ty... Prawie zawsze trafiasz w cel!
Lvl 3 - Rzucanie w biegu? Niby szczęście się przydaje, ale ty go nie potrzebujesz by nawet w niekorzystnych warunkach trafić w cel, a to tylko fragment twoich zdolności!
6. Preciso - Trafić jabłko, a nie głowę? Dałbyś spokojnie radę to zrobić! Jesteś w końcu niczym Robin Hood i praktycznie zawsze trafiasz! Teoretycznie...
Lvl 1 - Celność nieco lepsza niż u wszystkich.
Lvl 2 - Celność znacznie lepsza niż u większości ludzi.
Lvl 3 - Nie dość, że potrafisz lepiej wycelować, to na dodatek zajmuje ci to zwykle mniej czasu!
7. Trasbordare - Stróż prawa szybszy od własnego cienia? Z pewnością to określenie by do ciebie pasowało, jakbyś należał do policji, ale... W sumie może tak jest?
Lvl 1 - Umiesz przeładować broń tak, żeby nie było z nią żadnych problemów, jak wypadające magazynki, czy pociski.
Lvl 2 - Przeładowywanie nieznacznie krótsze niż u większości osób.
Lvl 3 - Cień za tobą nie nadąża! Przeładowywanie to już zaledwie chwilka, acz... Dalej musisz mieć amunicje by to zrobić, nie?
8. Scarto - Odrzut? Co to takiego? To broń powinna odrzucać? Ty nawet tego nie zauważasz, bo już dawno do tego przywykłeś, a teraz to właściwie o tym zapominasz!
Lvl 1 - Wiesz o odrzucie broni, a to już coś. Takie coś ciebie nie zaskoczy.
Lvl 2 - Potrafisz nieznacznie zniwelować odrzut.
Lvl 3 - W większości przypadków odrzut nie ma większego znaczenia. W końcu już nieraz strzelałeś, a więc co to dla ciebie, nie?
9. Arco - Wszelaka broń dystansowa? Łuki? Kusze? Zdecydowanie chcesz iść w ślady Robin Hooda, a i umiesz posługiwać się tego typu bronią.
Lvl 1 - Potrafisz posługiwać się łukami, czy kuszami.
Lvl 2 - Ha! Już nie sama obsługa! Ty nawet potrafisz spokojnie trafić w dziesiątkę.
Lvl 3 - Trafić cel, który ucieka? Żaden problem! W końcu łucznik z ciebie nadzwyczajny.
10. Esplosione - Eksplozja! To dopiero jest coś. Bez wybuchu nie ma zabawy? Można śmiało stwierdzić, iż znasz się na takowych, a to już spory plus!
Lvl 1 - Wybuchy są fajne i ty to wiesz, dlatego podstawy nie maja dla ciebie tajemnic. Wiesz czego użyć i w jakich ilościach by zrobić piękne boom, ale nie masz wystarczająco kreatywności, by wymyślić coś samemu.
Lvl 2 - Tyle siedziałeś nad różnymi schematami i sprawdziłeś przeróżne substancje, że zrobienie wybuchy szybko i prosto nie jest dla ciebie problemem. do tego masz na tyle własnych pomysłów i umiejętności, by bomby twojego projektu działały .
Lvl 3 - Każdy wybuch jest dla ciebie niczym piękna symfonia - nie ma dla ciebie nieznanych materiałów czy konstrukcji a twoje własne wyroby uważane są za mistrzostwo w swojej klasie. Sam też potajemnie eksperymentujesz nad nowymi materiałami do wybuchów.
11. Prodotti Chimici - Układ okresowy? Tablica Mendelejewa? Masz to wszystko w małym paluszku, a przynajmniej wiesz o tym więcej niż przeciętna osoba! Ba! Nawet dasz radę wykorzystać to odpowiednio jako broń! Bojowe gazy? Why not~?!
Lvl 1 - Wiesz, czego użyć, by zatruć przeciwnika, jednak niekoniecznie wiesz, jak to odwrócić.
Lvl 2 - Znasz już większość szkodliwych substancji chemicznych i wiesz jak z nich korzystać. Ich słabości i zalety są ci dobrze znane, a nawet wiesz jak się pozbyć tych prostszych.
Lvl 3 - Dać ci nawet te najprostsze substancje chemiczne, a już siejesz postrach! Nie obce ci są wszelkie reakcje i przemiany, a nawet sam potrafisz wytworzyć część własnego arsenału!
12. Improvvisare - Wielka Improwizacja? Ty jesteś z nią za pan brat! Użyć krzesła? A może stołu, czy widelca? No w ostateczności ujdzie nawet bułka! Przedmioty codziennego użytku w końcu potrafią stać się dla ciebie istną bronią!
Lvl 1 - Wiesz co robisz, nawet jeśli nie wiesz! Narzędzia i pomniejsze przedmioty są dla ciebie orężem!
Lvl 2 - Krzesło? Inny mebel? Posłużysz się tym lepiej niż szermierz mieczem, ale to mimo wszystko zależne od sposobu użycia.
Lvl 3 - Headshoot żelazkiem? A może młotek z mopa? Może odrobina siły i będziesz tłukł kogoś samochodem, bo zdecydowanie niepozorne przedmioty w twoich rękach zwiastują czyjąś zagładę.
13. Allevatore - Po co walczyć samemu? Najlepiej w końcu znaleźć podopiecznych, którzy zawalczą za nas! Przecież lepiej wytresować pupila, aniżeli brudzić sobie swoje ręce!
Lvl 1 - Potrafisz oswoić niewielkie zwierzęta domowe, a także oszacować siłę potencjalnych bestii.
Lvl 2 - Większość zwierząt domowych spokojnie cię posłucha, a na dodatek znasz się na faunie na tyle, iż kojarzysz nawyki, czy miejsca w łańcuchu pokarmowym, a także ich typowy tryb życia. Oczywiście tyczy się to tylko tych popularnych.
Lvl 3 - Twoja wiedza o zwierzętach jest niesamowita! Przypomnisz sobie wszystko, tak długo jak to jest ci potrzebne. Jesteś w stanie spróbować okiełznać dzikie stwory, acz pamiętaj... Im większe, czy dziksze tym może być trudniej.
IV UMIEJĘTNOŚCI PRAKTYCZNE:
1. Casalinga - Op skill, bo każdemu by się chyba przydał! No ale nie każdy wyprasuje, wypierze, a do tego jeszcze ugotuje pyszny obiad! Nie każdy, ale ty tak! Codzienne domowe obowiązki to dla ciebie pestka!
Lvl 1 - Wiesz, co robisz, a to już coś. Raczej nie pomylisz się z prostszymi, domowymi czynnościami.
Lvl 2 - Domowe obowiązki? Co to dla ciebie~! Spokojnie sprostasz takowym wyzwaniom, a i masz już nie lada doświadczenie, jeśli chodzi o tego typu rzeczy.
Lvl 3 - Chodzący robot kuchenny połączony z pralką, suszarką, odkurzaczem i jeszcze paroma innymi sprzętami? Nie. To tylko ty, ale poradzisz sobie chyba z każdym problemem w gospodarstwie domowym. Ba! Wykonasz je jak stuprocentowy fachowiec! Gotowanie, sprzątanie, prasowanie, szycie, zamiatanie, wiele innych! O tak!
2. Terreno - Trudny teren? To takie coś istnieje w twoim słowniku? Nie ma chyba miejsca, w którym byś nie przetrwał! Przedzieranie się przez dzicz, a może wędrówka po pustyni? Błahostka!
Lvl 1 - Nieznacznie łatwiej idzie ci przemieszczanie po trudnym terenie.
Lvl 2 - Nie dość, że łatwiej to jeszcze ciut sprawniej. Jakby to nie stanowiło dla ciebie zbytniego problemu. Na dodatek mniej się męczysz.
Lvl 3 - Trudny teren? Co to takiego? Czy to bagno, czy to pustynia, a może lodowiec? Dla ciebie to w sumie wszystko jedno. Może i się jakoś męczysz, jednak o wiele mniej, jak reszta.
3. Riparazione - Bo jak coś się popsuje, to trzeba naprawić i ty coś już o tym wiesz! Naprawianie broni? Dziurawych ubrań? Innych usterek? To wcale nie takie trudne, jak się wydaje - przynajmniej nie w twoim przypadku!
Lvl 1 - Prowizoryczne naprawy? Może nie będzie coś jak nowe, ale tak długo, jak nie jest w pełni zniszczone, dzięki tobie pociągnie ciut dłużej!
Lvl 2 - Niewielkie usterki? Mniej skomplikowane kłopoty? To raczej dla ciebie prościzna. Dodatkowo czas funkcjonowania prowizorycznych napraw jest już znacznie większy.
Lvl 3 - Ty tego nie naprawisz? Że ty nie dasz rady? No chyba dont. Kto jak kto, ale ty jesteś w stanie naprawić chyba wszystko, a przynajmniej spróbować.
4. Costruire - Wykuć miecz? Skręcić odpowiednie części i zbudować czołg? A może do tego jeszcze frytki podczas produkcji miecza świetlnego? Prościzna jakich mało!
Lvl 1 - Potrafisz wytworzyć niewielkie przedmioty, czy prostszy ekwipunek. Może nie jest on zbyt wytrzymały, ale ważne, że jest!
Lvl 2 - Tu już jesteś w stanie zwiększyć zarówno wytrzymałość, jak i wielkość swoich tworów. Do ideału raczej sporo im brak, jednak to już nie byle jaka zabawka!
Lvl 3 - Mistrzostwo w kunszcie? Kowal? Mechanik? Wynalazca? Spokojnie złożysz coś wielkiego, a na dodatek to nie rozsypie się od tak. Ba! Przetrwa nawet silniejsze uderzenia, czy szkody!
5. Infermiere - Bo ważna jest szybka reakcja, a przynajmniej szybka pomoc. Każda sekunda się liczy, a ty chociaż wiesz, co należy robić w przypadku zranień, czy wszelkiego typu szkód fizycznych! Zarówno swoich, jak i cudzych...
Lvl 1 - Pierwsza pomoc? Podstawowe manewry? Ty je raczej znasz i jeśli masz odpowiedni sprzęt, to je wykonasz.
Lvl 2 - Nie zawsze ma się wyposażenie godne medyka, a wtedy... Wtedy trzeba improwizować! Usztywnienie gałęźmi? Przyciśnięcie czegoś większym kamieniem? Wiesz czego możesz użyć, by pomóc ofierze bardziej, niż zaszkodzić.
Lvl 3 - Może nie jesteś lekarzem, czy chirurgiem, ale mniej skomplikowane zabiegi medyczne przeprowadzisz. Oczywiście daleko im do fachowej doktorskiej ręki, ale może pomoże to dotrwać poszkodowanemu powrotu do szpitala!
6. Maschera - Przebieranki? Malowanie się? Kamuflaż? Zlanie się z otoczeniem, czy wmieszanie w tłum... Nieważne co, a ważne jak i ty to zdecydowanie wiesz! Ba! Może nawet będziesz robić za czyjegoś sobowtóra?
Lvl 1 - Przebieranki? Tak długo, jak znajdziesz odpowiedni kostium, te nie są dla ciebie żadnym problemem.
Lvl 2 - Nie dość, że znasz podstawowe techniki kamuflażu, to jeszcze potrafisz wykonać prowizoryczne przebranie z rzeczy znajdujących się w twoim otoczeniu!
Lvl 3 - To ptak? Samolot? Nie! To człowiek kameleon? Przy odpowiednich warunkach, bądź ekwipunku jesteś w stanie dosłownie zniknąć. No może nie tak dosłownie, ale nikt cię nie zauważy, chyba że ty tego chcesz.
7. Trucco - Sztuczki, tricki, a może i jakaś magia? Co to dla fachowego kanciarza, jakim jesteś? Mówisz, że szanse są 50 na 50? A mimo wszystko i tak zawsze to ty wygrywasz, jakbyś miał jakiegoś asa w rękawie.
Lvl 1 - Drobne oszustwa? Ty je raczej znasz, bo w końcu co to dla ciebie? Ot znajomość niewielkich przekrętów.
Lvl 2 - Pokerowa twarz? Bo najważniejsza jest dobra mina do złej gry. Ty ją potrafisz w miarę zachować, tak więc nieznacznie trudniej innym poznać się na twoim kłamstewku.
Lvl 3 - Fałszerstwo? Łapówkarstwo? A może jeszcze inne, większe przekręty? To twój chleb powszedni, więc nie dość, że wiesz na czym to polega, to jeszcze masz szansę to rozpoznać!
8. Nuotare - Kontrola oddechu, odpowiednie ruchy i normalnie śmigasz, jak mało kto! Niczym rybka w wodzie, a może jak jakaś syrenka, nagle dostajesz płetw? Nie dość, że szybszy, to jeszcze efektywniejszy!
Lvl 1 - Pływać umie chyba każdy, a ty... Ty po prostu radzisz sobie z tym lepiej!
Lvl 2 - W wodzie nie męczysz się tak jak reszta, a i pływasz też nieco szybciej niż większość osób!
Lvl 3 - Basen? Morze? Nieważne, bo i tak śmigasz tam prawie jak na lądzie, a swoboda ruchów jest o wiele mniej ograniczona niż u przeciętniaka.
9. Cavaliere - A do tego ty masz głowę! Chyba... Przemieszczanie się konno? Motorem? Właściwie i jedno i drugie większym problemem nie jest, bo co to dla ciebie szybka podróż, nie?
Lvl 1 - Bez większych problemów poradzisz sobie z jakimś prostszym skuterem, czy koniem. Dodatkowo walka na nich jest nieco łatwiejsza niż dla innych.
Lvl 2 - Już nie tylko umiesz jeździć, ba! Ty nawet ochronisz swój środek lokomocji przed łatwą destrukcją! Nawet już walka przebiega względnie bezproblemowo.
Lvl 3 - A tu już zupełnie inna liga. Nie tylko walka, a jeszcze różne akrobacje. Wyskok w powietrze? Jakaś beczka, czy inne coś? Niczym rodem z Hollywood!
10. Voce - Głos... wspaniała rzecz, wspaniały dar! Jakiż? Ano potrafisz przelać na swój głos własne emocje, a nawet i modulować go w pewien sposób. Może i nierealnego nie osiągniesz, ale zmiana brzmienia?
Lvl 1 - Nienaganna dykcja? Praktycznie ciężko ci się przejęzyczyć, czy coś.
Lvl 2 - Ładny, melodyczny głos. Piękna melodia? Muzyka dla czyiś uszu? Tak. Zdecydowanie te określenia mogą paść, jeśli chodzi o ciebie. W końcu lata ćwiczeń głosowych się opłaciły, nie?
Lvl 3 - Nie dość, że głos chyba doskonały, to jeszcze potrafisz go modyfikować na tyle, że przypomina on zupełnie inny! To dopiero talent, nie?
11. Fare - Teatr. Ciągły spektakl, w którym niejednokrotnie trzeba zmieniać swoją postawę, czy też maskę! Właśnie tak, a ty z pewnością masz ich całkiem sporo w zanadrzu!
Lvl 1 - Zdecydowanie należałeś do licealnego kółka teatralnego. Może to nie jakaś gra wysokich lotów, jednak łatwiej ci "wcielić się w inną rolę".
Lvl 2 - Udawanie idzie ci już znacznie lepiej, a przy odpowiednim wysiłku jesteś w stanie zamaskować własne odczucia, czy zdania. No... Może nie te skrajne.
Lvl 3 - Rozpacz? Biedaku, co się stało... A nie. Chwila. Ty tylko udajesz?! Życie to tylko gra! A ty... Spokojnie jesteś w stanie zamaskować swoje uczucia i zamiary poprzez odpowiednio wysoką grę aktorską, jednak wyczulone na to osóbki i tak to wyłapią.
12. Richerche - Badania? Doświadczenia? Eksperymenty? Bo w końcu zobaczyć znaczy więcej niż przeczytać! Najlepiej w końcu poczuć to wszystko na własnej skórze! Ot co! A i może w ten sposób się coś odkryje?
Lvl 1 - Rozpisanie i przygotowanie doświadczenia? To nic dla ciebie. To może nie zawsze wyjdzie, ale już możesz składać papiery na asystentkę!
Lvl 2 - Mniej skomplikowane procedury, odpowiednia kolejność czynności? Spokojnie przeprowadzisz samodzielnie pomniejsze eksperymenty, a i możesz próbować z tymi większymi, ale - to na własną odpowiedzialność.
Lvl 3 - Wszelakie badania, czy doświadczenia. To chyba twój żywioł, nie? Nie mają przed tobą tajemnic, a i nawet wiesz, jak te prostsze odpowiednio przyspieszyć, a tym trudniejszym zagwarantować powodzenie.
13. Administratore - Zarządzanie? To twój konik, bo kto zaplanuje lepiej, a i da radę wcielić te plany w życie? No przynajmniej spróbuje, bo nie zawsze wszystko da się radę wykonać w pojedynkę, nie?
Lvl 1 - Tworzenie planów nic nie znaczy, jeśli się nie umie ich wcielać w życie! Jakby nie spojrzeć, potrafisz względnie przygotować się do powierzonego zadania.
Lvl 2 - Twoje przygotowania się są już dokładniejsze, a i przegrupowanie się, czy przepakowanie zajmuje ci mniej czasu niż reszcie.
Lvl 3 - Zdecydowanie pod względem zarządzania nie masz sobie równych. Możesz nawet próbować wpłynąć na innych, bo w końcu masz na to czas z twoim tempem i efektywnością.
V ZMYSŁY:
1. Vista - Widzisz wszystko i jeszcze więcej? Zawsze i wszędzie, nieważne czy to szukanie czegoś na pustyni, czy w stogu siana.
Lvl 1 - Zauważasz więcej szczegółów w swoim otoczeniu.
Lvl 2 - Potrafisz wychwycić już nawet te ruchome szczegóły, czy zmiany, które są w twoim otoczeniu. Zasięg wzroku nieco powiększony.
Lvl 3 - Wypatrzysz chyba każdy najdrobniejszy szczegół. Nie dość, że widzisz dalej od innych, to jeszcze o wiele lepiej.
2. Udito - Jesteś niczym kot. Czemu? Słyszysz niemalże wszystko, a nawet jakiś ninja miałby problem ze skradaniem!
Lvl 1 - Słyszysz zarówno wyraźniej, jak i z dalszych odległości. Ot nieco lepszy słuch niż wszyscy.
Lvl 2 - Próby pozostania niesłyszalnym w twoim otoczeniu to syzyfowa praca. Słyszysz o wiele lepiej i nawet jeśli nie wszystko, to ciężko przed tobą coś ukryć.
Lvl 3 - Jeśli się postarasz, to usłyszysz chyba wszystko. Dalej, lepiej, więcej. Czego chcieć więcej?
3. Olfatto - Obwąchiwanie nietypowych miejsc? Ty masz to raczej za sobą, bo w końcu co kąt, to inny ciekawy zapach!
Lvl 1 - Rozróżniasz zapachy, tak długo, jak miałeś z nimi wcześniej styczność.
Lvl 2 - Możesz już nawet zapamiętywać zapach innych, a jeśli nie są zbyt daleko, to spróbować ich wytropić.
Lvl 3 - Nie dość, że iluzje działające na węch nie zadziałają na ciebie, to jeszcze zasięg tropienia po zapachu jest nieco większy.
4. Gusto - Smak potrawy? To zdecydowanie coś, co zapada ci głęboko w pamięć, a ty... Ty jadłeś już chyba wszystko! Język to prawie twoje drugie oczy.
Lvl 1 - Potrafisz określić, z czego wykonane są dane potrawy, acz musisz znać smak składników wchodzących w ich skład.
Lvl 2 - Przezorny ubezpieczony, a ty potrafisz wyczuć różnicę w smaku czegoś, co już wcześniej jadłeś. Kto wie, może tak unikniesz jakiś trucizn?
Lvl 3 - Iluzje smakowe przestają działać.
5. Tatto - Czuła skóra? Ty coś o tym wiesz! Ból, ciepło, zimno... Wszystko to odczuwasz bardziej! Ba! Nawet rozróżnisz fakturę, czy inne rzeczy, o których większość nie miałaby pojęcia.
Lvl 1 - Dotyk wyczulony w tym stopniu, iż wyczuwasz drobne wypukłości, czy rozpoznajesz nim fakturę powierzchni.
Lvl 2 - Potrafisz ocenić z pomocą dotyku wytrzymałość powierzchni i materiał z jakiego jest wykonany.
Lvl 3 - Potrafisz wyczuć nawet zmiany w powietrzu. Delikatny powiew wiatru? Co to dla ciebie! Jednak mimo wszystko odczuwasz też nieco mocnej wszelakie obrażenia.
6. Fortuna - Brak ci musku? Życie daje ci w kość? A może mimo wszystko od czasu do czasu dopomaga ci los? Właśnie! Bo to szczęście i intuicja pozostają, gdy wszystko inne zawodzi!
Lvl 1 - Raz na jakiś czas sprzyja ci szczęście.
Lvl 2 - Czasami intuicja przychodzi ci z pomocą, jednak nie zawsze to coś dobrego.
Lvl 3 - Intuicyjnie potrafisz wybrać właściwą drogę, a na dodatek znajdujesz podpowiedzi, czy poszlaki przypadkiem. W końcu z szczęściem jesteś za pan brat~!
7. Compassione - Potrafisz wczuć się w inną osobę. Jej uczucia, jej przeżycia... to dla ciebie prościzna aby je poznać, acz przypadkiem możesz je nawet wziąć za bardzo do siebie.
Lvl 1 - Potrafisz wyczuć atmosferę panującą dookoła. Poważna, podniosła, a może wyjątkowe rozbawienie?
Lvl 2 - Przy odrobinie chęci zarówno twoich, jak i drugiej osóbki, jesteś w stanie wczuć się w jej sytuacje, dzięki czemu łatwiej ci zrozumieć jej położenie.
Lvl 3 - Może i uczucia innych nieraz przechodzą na ciebie, jednak przynajmniej dzięki temu jesteś w stanie poznać, czy są one szczere, jak i intencje rozmówców.
8. Anestetizzare - Serce z kamienia, a w żyłach lód? Oczywiście to cały ty! Nie wzruszasz się byle błahostkami, a i jakieś błagania, czy jęki są mniej efektywne na ciebie, acz może przez to masz problem z poznawaniem uczuć innych?
Lvl 1 - Byle płacz, czy jęki? To raczej cię nie rusza, a przynajmniej ma nieco mniejszy wpływ na ciebie, jak na innych.
Lvl 2 - Serce z kamienia? Jeśli ktoś rzeczywiście nie ma zdolności przekonywujących lub jakiejś siły przebicia, najprawdopodobniej jego słowa nawet cię nie obejdą.
Lvl 3 - Może i zatraciłeś część uczuć i nawet nie pamiętasz zbytnio jak wyglądały, ale przynajmniej dzięki temu nie uronisz nawet łzy po jakiś tandetnych historyjkach wzbudzających u innych litość. Lajf iz bratal, nie?
Umiejętność Compassione wyklucza się z umiejętnością Anestetizzare i vice versa
VI SPECJALNE: (do nabycia tylko z rąk mg)
1. Realismo - Iluzje... ty już je wyczujesz chyba na kilometr, a przez te prostsze to nawet dasz radę bez żadnych problemów przejrzeć! Co to dla ciebie, skoro tyle razy już się z nimi mierzyłeś?
Lvl 1 - Może to niewiele, ale podświadomie wyczuwasz już, czy coś jest iluzją, czy nie.
Lvl 2 - Idzie ci już nieco lepiej, jednak nadal wiele nie zdziałasz. Mimo wszystko poznasz raczej się na tym, iż coś nie jest rzeczywiste, tak długo jak nie przekracza rangi C.
Lvl 3 - Rozpoznasz chyba każdą iluzje, a i nawet dasz radę zneutralizować te rangi E. To dopiero nazywa się zaprawienie w boju!
2. Circondato - Nie jeden raz byłeś otoczony już przez wytwory Chmury. Co się dziwić, iż zacząłeś w końcu dostrzegać różnice pomiędzy prawdziwym przedmiotem, a jego powieleniem? Ba! Nauczyłeś się nawet wykorzystywać przewagę względem jakości owych tworów.
Lvl 1 - Spostrzegasz, iż jakiś przedmiot uległ powieleniu, bądź znajduje się pod wpływem Płomieni Chmury.
Lvl 2 - Im więcej Płomieni Chmury wyczuwasz w swoim otoczeniu, tym pewniejszy się stajesz. Można powiedzieć, iż w przypadku takiego osaczenia stajesz się nieznacznie silniejszy.
Lvl 3 - Ilość? Tu już nie liczy się ilość, a jakość! Przy odrobinie obserwacji i wyczucia, intuicyjnie jesteś w stanie zadziałać przeciwko replikom, a im ich więcej, tym one są w końcu słabsze, nie? Niektóre byłbyś w stanie zniszczyć nawet jednym ciosem!
3. Roccia - Twardy jak głaz? Nienaruszalny? Może nie tak do końca, jednak mimo wszystko Płomień Burzy ma nie lada problem, ażeby zadać ci większe obrażenia!
Lvl 1 - Może to dużo nie daje, jednak twoja skóra uodporniła się na tyle, że obrażenia zadawane przez Płomień Burzy są nieznacznie słabsze.
Lvl 2 - Już jest ciut lepiej, bo właściwie nawet te z technik rangi E wiele nie zdziałają. Nadal coś zrobią, jednak to nie jest wcale groźne, a przynajmniej nie aż tak!
Lvl 3 - To już doświadczenie, bo w końcu tyle razy miałeś z tym styczność, że ostatecznie i tak wszystkie techniki związane z Płomieniem Burzy zdają się o rangę słabsze.
4. Attraversare - Niby deszcz potrafi spowolnić, ale co jeśli ty w miarę kontrolujesz przepływ własnych energii? Ten jest o wiele sprawniejszy, a zarazem o wiele trudniej oddziałać na niego w jakiś sposób!
Lvl 1 - Lata kontroli się opłaciły? Znasz swoje ciało na tyle, by rozpoznać je, iż ktoś interweniuje w jego funkcjonowanie Płomieniem Deszczu.
Lvl 2 - Co to za człek, który przegrywa z pogodą? Deszcz tobie nie straszny i pewnie dlatego wszystkie jego efekty uboczne są nieznacznie słabsze.
Lvl 3 - Tak długo, jak masz świadomość, iż mierzysz się z Deszczem, tak długo jesteś w stanie zniwelować wszelkie problemy wynikające z niego o 1 rangę.
5. Isolamento - Że byle piorun ma ci coś zrobić? To po prostu zwykłe iskierki, czy łaskotki, a ciebie ruszy tylko coś naprawdę mocnego, a nie dziecięce gierki!
Lvl 1 - Zwiększona nieznacznie tolerancja na zjawiska elektryczne.
Lvl 2 - Jesteś już na tyle doświadczony, że potrafisz obejść się bez większych ran w przypadku prądu o sile niewyższej jak E.
Lvl 3 - Te łaskotki? Co one mogą ci zrobić? Może i obrażenia otrzymujesz, jednak wraz z kolejnymi ciosami, twoje ciało zostaje pobudzone do działania, jakby było bateryjką doładowywaną Błyskawicami.
6. Senso - Nawet jeśli nie jesteś w stanie temu zaradzić, wiesz czy na kogoś oddziałują Płomienie Słońca! Ha! Ty nawet potrafisz w miarę nadążać nad ulepszeniami parametrów, jakie ten ktoś z niego czerpie.
Lvl 1 - Potrafisz zauważyć, iż ktoś korzysta z Płomieni Słońca. Niby nic, a jednak...
Lvl 2 - Orientujesz się, jaki aspekt wzmacnia aktualnie Płomień Słońca, tak długo, jak nie wykracza on poza rangę B/C.
Lvl 3 - Nie dość, że już wyczuwasz, to jeszcze jesteś w stanie wytworzyć tuż przy sobie - w promieniu 0,5 metra - aurę, która zdaję się spowalniać i osłabiać ciosy w nieznacznym stopniu!
7. Intuito - Specjalna zdolność dziedzica Vongoli! Nadludzka intuicja? Zdolność bitewna? Wspaniały dar, który czyni dziedziców Vongoli wyjątkowymi z pokolenia na pokolenie!
Lvl 1 - Podczas korzystania z płomieni, co jakiś czas zdarza się odzywać intuicja użytkownika, wspomagając go w walce. Nieznacznie łatwiej poznać ci prawdziwe zamiary ludzi.
Lvl 2 - Twoja zdolność czytania w ludzkich intencjach jest na wysokim poziomie. HiperIntuicja pozostaje aktywna tak długo, jak długo kontrolujesz płomień.
Lvl 3 - Nie tylko potrafisz czytać z ludzi, jak wirtuoz z nut. Twoja intuicja odzywa się nawet w zwyczajnych przypadkach. Czy to walka, czy inne codzienne sprawy... Możesz raczej na nią liczyć.
8. Alternativa - Zdecydowanie ową zdolnością obdarzony jest posiadacz Pierścienia Morza, a dokładniej tego z atrybutem Nieba. To on widzi to, co zdarzyłoby się w równoległym wymiarze.
Lvl 1 - Po 10 postach skupienia jesteś w stanie zebrać wiedzę z równoległych wymiarów. Potencjalny przebieg wydarzeń, ich zdolności, wynalazki... Krótki zakres widzenia.
Lvl 2 - Po 7 postach potrafisz zebrać owe informacje. Zasięg czasowy widzenia nieco większy.
Lvl 3 - Po 4 postach potrafisz zebrać informacje, które obejmują już sporo większy obszar czasowy.
Co jednak z ich rozwojem? Należy zebrać trochę PD, za które jesteśmy w stanie zakupić owe umiejętności. Kolejne poziomy umiejętności kosztują 20/40/60 PD. Koszt pełnego kompletu wynosi 120PD. Fakt zakupu, bądź rozwoju umiejętności należy odnotować w banku.