VFR FORUM
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksSzukajLatest imagesRejestracjaZaloguj

 

 Regulamin Walk

Go down 
AutorWiadomość
Sun
Admin
Sun


Liczba postów : 135
Join date : 06/04/2014

Regulamin Walk Empty
PisanieTemat: Regulamin Walk   Regulamin Walk EmptySro Maj 14, 2014 11:34 am

Walka - nieodzowny element większości PBF'ów. Co jednak jest najważniejsze? Ano to, żeby nie pojawiały się jakieś oszustwa i nieczyste zagrywki, które często pojawiają się w przypadku braku zasad. Z tej właśnie przyczyny powstał regulamin, a może raczej poradnik "jak walczyć się powinno". Co chyba logiczne, nieprzestrzeganie tych zasad może wiązać się z szkodami odniesionymi przez postać, bądź prościej ujmując - niepowodzeniami w jakiś działaniach. Podstawowe zasady walki:

Otóż walka przebiega w systemie turowym, a dokładniej "atak->obrona". Co to znaczy? W jednej turze każda ze stron konfliktu staje po jednej stronie barykady, a co za tym idzie... Mamy jednego atakującego oraz jednego broniącego. Oczywiście to odbywa się w "pierwszej rundzie", a w drugiej dochodzi do zmiany. Przedstawiając to mniej więcej:

Runda I:
Gracz1 - Atak
Gracz2 - Obrona

Runda II:
Gracz2 - Atak
Gracz1 - Obrona

Co zaś z pojęciami ataku i obrony? Otóż "Atak" powinien zawierać wszelakie opisy waszego ataku, co chyba jest logiczne. Tak samo może, ale nie musi, zawierać opisy uwzględniające różne reakcje defensywne przeciwnika, które mogą negować w jakiś sposób podjęte ofensywne akcje. W trakcie walki zaleca się nie opisywać czynności, które zajmują bukwieileczasu. "Obrona" z kolei najprościej rzecz ujmując to niwelowanie destruktywnych zapędów przeciwnika bez zadawania mu czynnych obrażeń. Przez czynne zadawanie obrażeń rozumie się akcje, których jednoznacznym celem jest zranienie przeciwnika, bądź celowe wyrządzenie mu krzywdy. Oczywiście akcje wynikające z błędu gracza, które mimo wszystko go ranią są jak najbardziej dozwolone. Można także spróbować pochwycić przeciwnika i na tym wtedy kończy się "akcja".

Kolejnym ważnym aspektem jest "God Mode", który jest surowo zakazany. Działania opisujemy raczej w formie niedokonanej i nie stosujemy form zakładających zwycięstwo, czy odgórne powodzenie danego czynu.

Na co przede wszystkim powinien zwracać uwagę sędzia?

  • Logiczne zestawienie akcji obu walczących
  • Poziom postów
  • Okoliczności sprzyjające, bądź działające na niekorzyść graczy
  • Ogólna różnica mocy obu walczących
  • Motywacja i silne uczucia


Ukryte ruchy - co to takiego? Z czym to się je? Otóż są to takie akcje, których przeciwnik nie ma szans dojrzeć/usłyszeć, czy po prostu wyczuć żadnymi dostępnymi mu metodami przez cały okres ich działania. Niestety, albo i stety z ukrytego ruchu można skorzystać tylko raz na post. W przypadku, gdy akcja jest nieukryta - zostaje ona nieuznana, a wszystko w jej opisie po prostu nie ma miejsca. Co więcej w wypadku niedomówień lub błędów MG kieruje się logiką, bądź własnym widzimisię przy sędziowaniu. Istnieje także szansa na "odkrycie" akcji w wyniku czynników losowych, bądź wykonania jakiejś czynności, która odkryje działania danej persony. Wtedy dana osoba zostanie poinformowana o danej akcji, aby mieć możliwość reakcji.
Powrót do góry Go down
https://vfreborn.forumpolish.com
 
Regulamin Walk
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Regulamin forum

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
VFR FORUM :: Wprowadzenie :: Encyklopedia :: Fundamenty-
Skocz do: